Hybrydowe układy napędowe, mimo swojej ponadprzeciętnej trwałości, bezwzględnie wymagają regularnych przeglądów serwisowych. Producenci najczęściej zalecają standardowe interwały serwisowe (np. co 15–20 tysięcy kilometrów, raz w roku), jednak niektóre czynności diagnostyczne i obsługowe są dedykowane wyłącznie pojazdom hybrydowym – i stają się kluczowe po osiągnięciu wyższego przebiegu (np. 150–200 tys. km). Typowe czynności serwisowe obejmują nie tylko wymianę oleju silnikowego, filtrów i świec, ale też kontrolę stanu akumulatora trakcyjnego (HV), diagnostykę BMS, testy stopnia degradacji ogniw (balansowanie, test pojemności), inspekcję przewodów wysokiego napięcia oraz czyszczenie układów wentylacji baterii. W wielu autach hybrydowych zaleca się regularną wymianę płynu chłodzącego dedykowanego elementom HV (inwerter, akumulator trakcyjny), jak również przegląd i ewentualną wymianę oleju w przekładni e-CVT. Wraz z przebiegiem pojawia się potrzeba odgrzybiania i czyszczenia układów wentylacyjnych chłodzących baterię, wymiany filtra powietrza i pyłków kanałów HV. Zalecana jest również kontrola przewodów i złączy pod względem korozji i uszkodzeń mechanicznych. W przypadku pojazdów z większym przebiegiem coraz częściej pojawia się konieczność regeneracji lub wymiany wyeksploatowanych ogniw – producenci coraz częściej oferują programy serwisowe na wymianę modułów HV lub całych baterii, z recyklingiem i wymianą na nowsze generacje ogniw. Regularne serwisy hybrydy to gwarancja nie tylko sprawności układu napędowego, ale też bezpieczeństwa i wydłużenia żywotności całego pojazdu – zaniedbania w obszarze serwisu HV mogą prowadzić do nieodwracalnych awarii, kosztownych napraw oraz wzrostu zużycia paliwa i utraty mocy.