Prawidłowa komunikacja pomiędzy centralną jednostką sterującą (ECU) a inwerterem jest jednym z kluczowych warunków efektywnej pracy napędu hybrydowego i bezpieczeństwa jazdy. Inwerter odpowiada za konwersję prądu stałego z baterii HV na zmienny, niezbędny dla silnika elektrycznego oraz zarządza rekuperacją energii w trakcie hamowania. Wszelkie zakłócenia lub błędy komunikacji – mogące wynikać z usterek instalacji, zakłóceń elektromagnetycznych, awarii czujników, słabej masy lub przegrzania elementów elektronicznych – mogą skutkować znaczącymi problemami w pracy hybrydy. Najczęstszym objawem tych problemów jest przejście w tryb awaryjny („limp mode” lub „failsafe”), natychmiastowe ograniczenie dostępnej mocy napędu lub wyłączenie możliwości jazdy w trybie elektrycznym. Na desce rozdzielczej pojawiają się komunikaty o błędach napędu hybrydowego, zapala się kontrolka check engine/hybrid lub pojawiają się dedykowane błędy inwertera, jak np. „P0A1A”, „P0A78” czy „P0A7A”. Często kierowca zauważa nagłą utratę przyspieszenia, niespodziewane rozłączenie akumulatora HV lub brak reakcji na pedał przyspieszenia. Skutkiem częstych zakłóceń może być także przegrzewanie inwertera/e-silnika i zwiększone zużycie energii. W skrajnych przypadkach błędy komunikacji mogą prowadzić do nieprawidłowego ładowania/rozładowania baterii HV, uszkodzenia ogniw bądź całkowitego unieruchomienia pojazdu. Aby rozwiązać problem, konieczna jest profesjonalna diagnostyka (odczyt kodów błędów, inspekcja instalacji), a czasem nawet wymiana okablowania lub uszkodzonych modułów.