Nowoczesne samochody wyposażone są w rozbudowane systemy bezpieczeństwa biernego, w tym poduszki powietrzne (airbag) i napinacze pasów. Ich prawidłowa praca nadzorowana jest przez sterownik SRS (Supplemental Restraint System), który rejestruje wszelkie nieprawidłowości w pracy układu. Właściciele pojazdów często spotykają się z sytuacją, gdy po odłączeniu lub ponownym podłączeniu akumulatora na desce rozdzielczej zapala się kontrolka airbag i pojawia się błąd związany z SRS. Jest to zjawisko powszechne i wynika z kilku czynników. Gdy akumulator jest odłączony, system SRS traci zasilanie. Po ponownym podłączeniu sterownik wykonuje autodiagnostykę — sprawdza spójność wszystkich elementów (czujników uderzenia, napinaczy, poduszek, połączeń elektrycznych). W tym czasie chwilowego braku zasilania mogą powstać nieciągłości w sygnale, chwilowe błędy komunikacji z podzespołami, które SRS rejestruje jako nieprawidłowości. Co więcej, niektóre modele mają wbudowaną funkcję wykrywania nagłego spadku napięcia — interpretują to jako potencjalny problem z zasilaniem awaryjnym airbagów i dla bezpieczeństwa odnotowują błąd w pamięci sterownika. Błąd ten zazwyczaj nie znika sam po rozruchu – konieczne jest jego skasowanie poprzez interfejs diagnostyczny. Dodatkowo, jeśli po podłączeniu akumulatora nie zachowano procedury (np. zapłon był włączony podczas podłączania przewodów), może zostać zarejestrowany błąd przerwanych obwodów airbag, napinaczy lub czujników zderzeniowych, nawet jeśli faktycznie są sprawne. Właśnie z tego powodu producenci zalecają, aby wszelkie prace przy układzie elektrycznym prowadzić po minimum kilkuminutowym wyłączeniu zapłonu oraz prawidłowym ponownym podłączeniu akumulatora. Jeżeli nie wyczyścimy błędów po odłączeniu zasilania, kontrolka SRS pozostanie aktywna aż do ponownej diagnostyki. Warto pamiętać, że układ airbag z zarejestrowanym błędem może być dezaktywowany — w razie wypadku poduszki i napinacze mogą zadziałać nieprawidłowo lub wcale.