Wymiana kierownicy we współczesnym samochodzie często wiąże się z koniecznością wyjęcia oraz ponownego montażu modułu airbagu kierownicy (poduszki powietrznej kierowcy). O ile fizyczne przełożenie tego elementu (wraz z tzw. taśmą poduszkową — spiralą sygnałową) może wydawać się proste, poprawne zakończenie montażu bardzo często wymaga specjalistycznej obsługi komputerowej — RESETU/PROGRAMOWANIA systemu SRS. Powód? Moduł sterujący poduszkami zapisuje każdą odpiętą i ponownie podłączoną poduszkę jako potencjalną anomalię. Po wymianie kierownicy, o ile airbag lub taśma nie zostały uszkodzone, należy przy użyciu komputera diagnostycznego skasować błędy i zresetować licznik podłączeń — tylko wtedy system aktywuje poduszkę na nowo. W autach z aktywnymi systemami kierownicy, regulacją (np. łopatki, przełączniki) czy rozbudowanym oprogramowaniem bezpieczeństwa, programowanie może obejmować kalibrację pozycji kąta kierownicy, adaptację pracy czujników oraz testy funkcjonalności airbagu, napinaczy czy sygnałów dźwiękowych. Nawet jeśli żaden błąd nie pojawił się na zegarach, specjaliści zawsze wykonują odczyt i zapis nowych parametrów, by uniknąć niewykrytych usterek. Zaniechanie tego etapu może prowadzić do nieaktywowania poduszki w momencie wypadku lub wystąpienia ostrzeżeń na desce rozdzielczej. Dlatego przy wymianie kierownicy – niezależnie od powodu (wymiana, tuning, naprawa) – niezbędny jest dostęp do narzędzi diagnostycznych i wykonanie pełnej procedury programowania systemu SRS.