Sterowników airbag w Oplach (zwłaszcza popularnych Astra, Corsa, Zafira, Insignia) dotyczy kilka charakterystycznych grup błędów. Najczęściej spotykane to: błąd czujnika zderzenia (np. „B0051”, „B0050” – uszkodzenie czujnika lub jego połączenia); błąd obwodu poduszki kierowcy/pasażera (B0020/B0010 – zwarcie/przerwa w przewodach, uszkodzona złącza pod fotelem); błąd pirotechnicznych napinaczy pasów (B1000 – typowy dla napinaczy). Powszechne są także błędy pamięci crash data – po nawet drobnym uderzeniu sterownik zapisuje zdarzenie (wykrywa kolizję) i blokuje ponowne działanie poduszek do czasu skasowania pamięci w serwisie. Innym problemem bywają błędy „nieplanowanego” zasilania – zbyt niskie napięcie akumulatora, nieprawidłowa naprawa po wypadku lub zwarcia na wiązce prowadzą do losowego pojawienia się ikony airbag i niemożności skasowania błędu. Podczas diagnostyki należy zawsze sprawdzić połączenia pod fotelami, stan wiązki na podłodze oraz stan samego sterownika (często po zalaniu ulega korozji lub awarii komunikacji z magistralą CAN).