Jakie są najczęstsze przyczyny błędów poduszek w BMW

System poduszek powietrznych w BMW, podobnie jak w innych markach premium, należy do najbardziej zaawansowanych na rynku, a jednocześnie jest wrażliwy na szereg usterek, które często zgłaszają zarówno użytkownicy nowych, jak i starszych modeli tej marki. Najczęstszą przyczyną pojawiania się błędów airbag (np. żółta kontrolka SRS, błąd na komputerze pokładowym) jest uszkodzenie maty rozpoznającej obecność pasażera w fotelu (Occupancy Sensor). W BMW, szczególnie w seriach E46, E90, E60 czy X3/X5, mata ta potrafi ulec awarii wskutek zużycia materiału, zalania fotela lub naprężeń mechanicznych, powodując fałszywe sygnalizowanie obecności pasażera lub jej brak nawet przy zajętym miejscu. Drugą bardzo częstą przyczyną jest uszkodzenie taśmy pod kierownicą (tzw. spiralny kabel, clock spring), która transportuje sygnały z koła kierownicy do jednostki SRS – jej zużycie następuje w wyniku wielokrotnego obracania kierownicą. Problemy pojawiają się także w wiązkach elektrycznych prowadzących do napinaczy pasów i bocznych poduszek – przetarcia, zaśniedzenia złączy (np. pod fotelami) lub usterka samych napinaczy generują błędy. Swoje dokładają również zbyt mocno lub niedbale montowane akcesoria (np. pokrowce, maty grzewcze), które uszkadzają czujniki lub zaburzają sygnał w wiązkach. W nowszych modelach BMW częste są komunikaty spowodowane rozładowaniem akumulatora – system SRS jest bardzo czuły na spadki napięcia i często wymaga kasowania błędów po każdej wymianie akumulatora. Nie należy zapominać o uszkodzeniu czujników zderzeniowych, które najczęściej zlokalizowane są na przednim pasie, progach lub słupkach B – wilgoć, sól oraz niewielkie uszkodzenia blacharskie potrafią tu spowodować korozję lub zwarcia. Wreszcie: w BMW popularnymi problemami są błędy po nieprofesjonalnych naprawach powypadkowych, kiedy nie wymieniono całej wiązki airbag lub próbowano „oszukać” komputer za pomocą emulatorów. Każdy błąd airbag należy traktować poważnie, a naprawy i kasowanie błędów powierzać tylko fachowcom z dostępem do specjalistycznego sprzętu diagnostycznego BMW ISTA lub podobnych. Ignorowanie problemu to ryzyko nieprawidłowego zadziałania systemu podczas wypadku lub brak uruchomienia poduszki w krytycznym momencie.