Wystrzał poduszki powietrznej to sytuacja poważna – uruchamia się nie tylko element ochronny, ale i cały łańcuch procedur mających na celu przywrócenie pełnej sprawności systemu bezpieczeństwa biernego pojazdu. Po zaistnieniu zdarzenia każda wystrzelona poduszka powietrzna oraz aktywowany napinacz pasów muszą zostać bezwzględnie wymienione na nowe, oryginalne lub dedykowane zamienniki od sprawdzonego producenta. Kolejnym krokiem jest wymiana lub programowanie sterownika SRS – w wielu autach (w tym BMW, Mercedes-Benz, Audi) po aktywacji któregokolwiek airbag lub napinacza dochodzi do trwałego zapisania kodów wystrzału w sterowniku. Niezbędne jest jego skasowanie albo wymiana na nowy, w przeciwnym razie system nie pozwoli na przywrócenie pełnej funkcjonalności i sprawności airbag. W ramach procedury należy także zweryfikować stan wszystkich sensorów zderzeniowych, wiązek zasilających oraz czujników obecności pasażera (mat, sensorów fotelowych), które mogły ulec uszkodzeniu podczas wystrzału lub kolizji mechanicznej. W praktyce często dochodzi również do wymiany pasów bezpieczeństwa (całego zestawu napinaczy) – po aktywacji często nie da się ich przywrócić do pierwotnego stanu lub nie uzyskują wymaganej homologacji bezpieczeństwa. Ważnym etapem jest szczegółowe sprawdzenie stanu foteli i tapicerki oraz przeprowadzenie testu komputerowego całej instalacji SRS (przy pomocy dedykowanego urządzenia diagnostycznego). Po zakończeniu napraw należy skasować błędy z systemu oraz przeprowadzić testy kontrolne działania wszystkich poduszek, napinaczy i sensorów. Tylko tak przeprowadzona naprawa gwarantuje ponowną homologację pojazdu do ruchu i zachowanie pełni ochrony przy kolejnej kolizji. Wszelkie próby ominięcia tych procedur (np. przez montaż „zaślepek”, emulatorów, używanych poduszek czy kasowanie błędów bez wymiany podzespołów) są niezgodne z prawem, grożą brakiem wypłaty odszkodowań, utratą gwarancji, a nawet odpowiedzialnością karną.