Błędy napinacza w samochodach marki Toyota mogą mieć różne podłoża i konsekwencje. Napinacz pasa bezpieczeństwa to element bezpośrednio powiązany z systemem SRS i odpowiedzialny za momentalne napięcie pasów w razie wykrycia zderzenia. Najczęstsze błędy napinacza objawiają się świeceniem kontrolki poduszki (airbag) lub symbolu pasa oraz zapisaniem się kodu błędu w pamięci komputera SRS – przykłady kodów to B0111, B0116, B0135, B0140, B1000, B1186, które oznaczają m.in.: przerwę w obwodzie napinacza, zwarcie do masy, nieprawidłową rezystancję w obwodzie napinacza lub generalny błąd komunikacji z tym komponentem. Najczęściej przyczyną są zużyte lub uszkodzone złącza pod fotelem (ruch fotela prowadzi do luzowania się styków), przerwane przewody, zła masa, uszkodzenie samego napinacza (np. po wystrzale w kolizji), zabrudzenia lub wilgoć. W nowszych modelach Toyoty zdiagnozować można błędną pracę czujnika położenia pasa lub zwarcie do plusa po naprawach blacharskich/przy wymianie tapicerki. Serwis napinaczy obejmuje przede wszystkim lokalizację uszkodzenia (testerem diagnostycznym), sprawdzenie wiązki, oczyszczenie i odpowietrzenie złączek oraz – w razie potrzeby – wymianę napinacza lub całej zwijarki. Po naprawie zawsze konieczne jest wykasowanie błędów z pamięci sterownika oraz przeprowadzenie procedury self-testu systemu SRS. Ignorowanie błędów napinacza skutkuje nieoczekiwanym brakiem działania pasów podczas wypadku, a tym samym utratą kluczowej ochrony dla kierowcy lub pasażera.