Układ SRS (Supplemental Restraint System), czyli system poduszek powietrznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa, wymaga szczególnej uwagi serwisowej, ponieważ odpowiada bezpośrednio za ochronę życia i zdrowia pasażerów podczas wypadku. Każda marka samochodu opracowuje szczegółowe procedury obsługowe SRS, jednak ich kluczowe elementy są w branży motoryzacyjnej ustandaryzowane. Przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac obowiązkowo należy wyłączyć zasilanie pojazdu (demontaż minusowej klemy akumulatora, odczekanie nawet do 30 minut, by rozładować kondensatory modułu SRS). Kolejny etap to diagnoza komputerowa przy pomocy interfejsu OBD II z dedykowanym oprogramowaniem, umożliwiającym odczyt kodów błędów oraz sprawdzenie parametrów podzespołów. Najczęściej występujące czynności serwisowe to: wymiana poduszek powietrznych po ich zadziałaniu, wymiana lub programowanie napinaczy pasów, diagnostyka i zamiana czujników zderzeniowych, inspekcja i wymiana wiązki przewodów, kasowanie kodów błędów po wykonanych naprawach, a także kontrola integralności i oporności przewodów sygnałowych. Bardzo istotne jest stosowanie wyłącznie oryginalnych lub atestowanych nowych części – elementy z demontażu mogą stanowić zagrożenie dla życia. Po każdej naprawie kluczowe jest przetestowanie systemu na komputerze serwisowym i wykonanie adaptacji – przykładowo nowe sterowniki SRS lub napinacze wymagają rejestracji w pamięci sterownika. Mechanik musi również przestrzegać rygorystycznych zasad dotyczących momentów dokręcenia śrub oraz bezpiecznego przewożenia i magazynowania aktywatorów pirotechnicznych. Zaniedbanie procedur może spowodować niepoprawne działanie airbagów, błędy systemowe na zegarach i odrzucenie pojazdu podczas przeglądu technicznego. Dokumentacja powypadkowa powinna zawsze zawierać szczegółowy opis wszystkich interwencji w układ SRS oraz listę wymienionych części.