Poduszki powietrzne (airbag) to system ochronny zaprojektowany głównie z myślą o czołowych i bocznych zderzeniach, jednak nowoczesne pojazdy coraz częściej są wyposażane w receptory rozpoznające dachowanie (rollover sensors). W przypadku dachowania najważniejsze są airbagi kurtynowe oraz systemy boczne – ich zadaniem jest ochrona głowy i szyi przed uderzeniami o przeszkody oraz elementy wnętrza auta. W momencie wykrycia dachowania przez czujnik przyspieszenia pionowego lub żyroskop elektroniczny, sterownik SRS wysyła sygnał do aktywacji odpowiednich poduszek. W przeciwieństwie do klasycznego zderzenia, airbagi kurtynowe pozostają napełnione nieco dłużej, tworząc ochronną „zasłonę” wzdłuż okien – to zabezpiecza pasażerów przed przypadkowym wyrzuceniem z samochodu i kontaktami ze szkłem lub asfaltem. W większości aut, napinacze pasów są aktywowane równocześnie, by maksymalnie przytrzymać ciało w jednym miejscu podczas wieloetapowego ruchu karoserii. W niektórych modelach, system może przewidzieć dachowanie na podstawie odczytów prędkości obrotów kół, skrętu i przechyłu – wtedy aktywacja airbag następuje wcześniej niż w przypadkach zwykłego uderzenia bocznego. Po aktywacji kurtyn, poduszka nie cofa się (nie defluje natychmiast), tylko przez określony czas utrzymuje kształt, zabezpieczając pasażerów aż do zatrzymania pojazdu. Ochrona podczas dachowania zależy jednak nie tylko od poduszek – równie ważne są poprawnie zapięte pasy, nietrzymanie głowy przy szybie i prawidłowe przewożenie bagażu. Technologia airbag dostosowana do dachowania stanowi dziś standard bezpieczeństwa w większości aut z segmentu średniego i wyższego, a jej skuteczność potwierdzają liczne testy zderzeniowe.