Usunięcie błędu pasa bezpieczeństwa w samochodzie marki Peugeot wymaga zarówno znajomości elektroniki, jak i zasad działania systemów bezpieczeństwa tej marki. Najczęściej w Peugeocie do powstawania błędów z pasem prowadzi zerwanie obwodu sygnalizacji klamry (mikrostyk w zamku pasa), błędna rezystancja na pinie w wiązce fotela, awaria napinacza lub zakodowany błąd po odpaleniu SRS. Pierwszym krokiem jest diagnostyka komputerowa – korzysta się z narzędzi Lexia/Diagbox obsługujących kody błędów Peugeot/Citroen (najczęstsze błędy to np. B0123, B0135). Należy określić przyczynę: przerwa, zwarcie, zbyt małe/zbyt duże napięcie lub nieprawidłowy sygnał z czujnika klamry. W starszych modelach problem rozwiąże wymiana mikrostyku lub czyszczenie wtyczek (szczególnie tych pod fotelem, często korodujących). W nowszych autach, po naprawie fizycznej, niezbędne jest wykasowanie błędu z użyciem komputera serwisowego – tylko wtedy system przywróci pełną funkcjonalność SRS (lampka airbag gaśnie, tryb awaryjny jest wyłączony). W skrajnych przypadkach, gdy sterownik wykrył uruchomienie napinacza, konieczna będzie wymiana elementu na nowy oraz usunięcie crash data z pamięci modułu airbag. Pamiętaj, że próby mostkowania, manipulacje rezystorami czy wpisy bez kasowania crash data nie gwarantują bezpieczeństwa ani poprawnej pracy całego systemu.