Wymiana czujnika SRS (czujnika zderzeniowego lub akcelerometru systemu poduszek) to zadanie wymagające dużej precyzji, dostępu do dokumentacji serwisowej oraz ścisłego przestrzegania procedur bezpieczeństwa. Najpierw należy odłączyć akumulator 12V, odczekać minimum 10 minut, by układ SRS był całkowicie rozładowany i nie groził przypadkową aktywacją podczas pracy. Następnie lokalizuje się czujnik – najczęściej znajduje się na progach, pod fotelem, na słupku lub w komorze silnika/tuż przy ramie. Demontaż obejmuje zdjęcie części tapicerki lub osłon oraz odpięcie konektora (przy użyciu antystatycznych narzędzi). Po wymianie na nowy, oryginalny czujnik, należy bardzo dokładnie przywrócić fabryczną pozycję – niewłaściwe ustawienie może zakłócić pracę całego systemu SRS. Kolejny krok to ponowne podłączenie akumulatora i wykonanie pełnej diagnostyki komputerowej, włącznie z kasowaniem kodów błędów i przeprowadzeniem testu systemu airbag. Skuteczna wymiana wymaga, by nowy czujnik pochodził dokładnie z tej samej wersji auta i miał właściwy numer katalogowy – stosowanie zamienników, niecertyfikowanych lub pochodzących z nieznanego źródła, jest niedopuszczalne. Po zamontowaniu zaleca się wykonanie jazdy próbnej z kontrolą stanu systemu – żadna kontrolka airbag nie powinna się świecić.