Tak, w praktyce błędy SRS i kontrolka airbag mogą pojawić się po wymianie akumulatora 12V. Najczęściej wynika to z kilku przyczyn: błędnego odłączenia zasilania (np. podczas włączonego zapłonu), chwilowego spadku napięcia przy przeciążeniu instalacji podczas pierwszego rozruchu lub przypadkowego naruszenia kabli/masek układu airbag pod deską rozdzielczą. Nowoczesne sterowniki SRS są bardzo czułe na wahania napięcia i mogą „złapać” błąd komunikacji nawet przy prawidłowej wymianie – jako ochrona przed niekontrolowanym zadziałaniem poduszki. Niekiedy po wymianie akumulatora komputer wykrywa przerwę w zasilaniu, co prowadzi do zakodowania błędu, który pozostaje do czasu jego kasowania interfejsem diagnostycznym. Rzadziej błędy SRS wynikają z korozji styków konektorów lub słabego stanu instalacji, co ujawnia się przy pierwszych próbach rozruchu na nowym akumulatorze. W razie pojawienia się kontrolki po wymianie akumulatora zaleca się podpięcie do komputera i wykasowanie błędów, a w razie ich powrotu – przegląd kabli, czujników i mas. Każdorazowe ignorowanie błędów airbag prowadzi do dezaktywacji systemu w razie realnej kolizji – dlatego zawsze należy sprawdzić i usunąć przyczynę ich pojawienia się.