Co oznacza błąd modułu szyb w komputerze pokładowym

Współczesne samochody wyposażone są w rozbudowane systemy diagnostyczne wykrywające wszelkie nieprawidłowości działania układów – w tym także szyb elektrycznych. Błąd modułu szyb wyświetlany w komputerze pokładowym (np. komunikat „Window Module Fault” czy kod błędu z zakresu B116x-B118x) oznacza, że sterownik odpowiedzialny za komunikację oraz zasilanie szyb wykrył zakłócenia pracy: przerwę w obwodzie, zwarcie, zbyt duży pobór prądu przez silnik, uszkodzenie czujnika położenia szyby, brak komunikacji z jednym z podzespołów (przycisk, przekaźnik, centralka drzwi). Często błąd modułu związany jest z rozładowanym akumulatorem, serwisem elektrycznym lub zmianą konfiguracji po wymianie szyb, foteli czy drzwi. W praktyce prowadzi to do ograniczenia lub wyłączenia funkcji szyb automatycznych, zatrzymania ich działania w połowie drogi, blokady funkcyjnej (Child Lock) lub błędu na desce rozdzielczej. Rozwiązaniem jest podpięcie komputera diagnostycznego, odczyt kodu błędu, a następnie przegląd fizycznego stanu wiązek, przekaźników i możliwości przeprowadzenia procedury resetowania/kalibracji szyb (w niektórych markach wymagane po odłączeniu akumulatora). Długotrwałe ignorowanie błędów modułu szyb prowadzi do nagłego wyłączenia tej funkcji, a czasami także do uszkodzenia sterownika drzwi.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: