Reset sterownika szyb bez użycia komputera serwisowego jest możliwy w wielu nowoczesnych samochodach i stanowi jeden z podstawowych sposobów rozwiązania problemów z niepoprawnym działaniem szyb czy komfortowych funkcji automatycznego domykania i otwierania. Sterownik szyb, czyli moduł sterujący elektrycznymi podnośnikami, zapamiętuje pozycje krańcowe szyby i stosuje zabezpieczenia przeciwzgnieceniowe, dlatego bywa, że po wymianie akumulatora, bezpiecznika lub samego mechanizmu szyby wymaga ponownej inicjalizacji (kalibracji). Najpopularniejsza procedura resetowania (bez komputera) polega na przytrzymaniu przycisku opuszczania szyby aż do momentu pełnego otwarcia, a następnie – bez odpuszczenia przycisku – przytrzymaniu go jeszcze przez kilka sekund. Następnie należy zamknąć szybę na maksa, znów przytrzymując przycisk po domknięciu przez kilka sekund. Cały proces służy „nauczeniu” sterownika, gdzie znajdują się pozycje skrajne szyby. W zależności od producenta sekwencja może nieco się różnić – czasem konieczne jest powtórzenie cyklu kilka razy lub wykonanie go dla każdej szyby oddzielnie. W niektórych autach reset realizuje się z kluczyka bądź pilota (np. długie przytrzymanie przycisku zamykania na pilocie po zgaszonym silniku aż do pełnego domknięcia szyb). Uwaga: jeżeli po tych zabiegach szyby dalej nie działają poprawnie, mogą być przyczyną mechaniczne uszkodzenia prowadnic, zużycie przycisków lub poważniejsze awarie modułu komfortu – wtedy reset bez komputera może nie wystarczyć. Do procedury zawsze warto zajrzeć do instrukcji auta, a w razie dalszych trudności – udać się do serwisu.