Funkcja komfortowego domykania szyb to rozwiązanie stosowane w nowoczesnych samochodach, które pozwala zamknąć wszystkie szyby (a często także szyberdach) jednym dłuższym naciśnięciem przycisku zamykania na pilocie lub kluczyku. System ten integruje się z modułem komfortu – sterownikiem nadzorującym elektryczne podnośniki szyb oraz odbierającym sygnał z pilota. Po dłuższym wciśnięciu guzika, moduł generuje długi impuls do wszystkich silniczków odpowiedzialnych za szyby, wymuszając ich zamknięcie aż do napotkania mechanicznego skraju górnego (lub zadziałania zabezpieczenia). Mechanizm działa również odwrotnie – dłuższe naciśnięcie przycisku otwierania powoduje jednoczesne opuszczanie szyb i – przy odpowiedniej konfiguracji – otwarcie szyberdachu. Za bezpieczeństwo odpowiadają czujniki przeciążenia (anty-pinch), które zatrzymują szybę w razie napotkania oporu (np. ręka, gałąź, zamarznięta uszczelka). Komfortowe domykanie nie wymaga ingerencji użytkownika w przyciski wewnątrz auta – całość odbywa się z zewnątrz, znacząco podnosząc wygodę korzystania z pojazdu i bezpieczeństwo (szczególnie podczas nagłej ulewy lub przy parkowaniu w zatłoczonych miejscach). Funkcja ta jest standardem w większości nowych aut klasy średniej i wyższej, ale w wielu modelach można ją aktywować programowo – np. przez kodowanie w VAG, BMW, Fordzie czy Mercedesie. Komfortowe domykanie szyb wzmacnia ochronę przed kradzieżą i pomaga zachować suchą kabinę nawet, jeśli zapomnimy domknąć jedno z okien.