W wielu nowoczesnych samochodach zauważalnym ułatwieniem są szyby lekko opuszczające się automatycznie przy otwieraniu drzwi (tzw. „komfortowe otwieranie” lub „soft close”). Mechanizm ten wykorzystywany jest szczególnie w autach z ramą bezobramkową drzwi, aby ułatwić domykanie i uniknąć uszkodzenia uszczelek. Gdy szyby przestają wykonywać ten ruch, oznacza to najczęściej usterkę w jednym z kilku elementów systemu – najpierw należy sprawdzić stan mikrostyku w zamku drzwi (to on odpowiada za sygnał do modułu szyb), a także czystość i położenie zamka. Problemy powodować może także uszkodzenie krańcówki, wiązki elektrycznej w przejściu drzwi-karoseria (łamliwe przewody uniemożliwiają przesył impulsów), awaria modułu sterującego szybą lub błędna kalibracja szyby po wymianie akumulatora lub rozłączeniu zasilania. W niektórych modelach konieczne jest przeprogramowanie po zaniku napięcia – szyby tracą wtedy zapamiętane położenia krańcowe. Złe działanie systemu może sygnalizować uszkodzenie czujnika pozycji szyby lub samego silniczka. Naprawa polega zwykle na czyszczeniu styków krańcówek, sprawdzeniu przewodów, zresetowaniu modułu poprzez sekwencyjne zamykanie i otwieranie szyby z wciśniętym przełącznikiem oraz testowaniu komunikacji z komputerem na obecność konkretnych błędów.