Diagnoza problemów z elektrycznymi szybami powinna zawsze obejmować sprawdzenie, czy źródłem awarii jest sterownik (moduł komfortu), czy może przycisk lub sam mechanizm podnośnika. Pierwszym krokiem jest test fizyczny – jeśli szyba nie działa z żadnego przycisku lub pojawia się tylko kliknięcie, ale nie ma ruchu, warto podpiąć miernik napięcia do silniczka szyby podczas próby podniesienia/opuszczania. Brak napięcia przy wciśniętym przycisku sugeruje usterkę po stronie sterownika lub okablowania. Kolejno należy sprawdzić bezpieczniki modułu komfortu oraz zlokalizować ewentualne ślady przepalenia w skrzynce bezpieczników. W nowszych samochodach możliwe jest korzystanie z komputera diagnostycznego – podłączając OBD-II i wybierając moduł komfortu, można odczytać błędy dotyczące zasilania, komunikacji z szybami czy czujników krańcowych. Awaria sterownika objawia się także tym, że nie działa żadna szyba na stronie, którą obsługuje dany moduł, albo funkcje komfortowe (np. domykanie wszystkich szyb naraz z pilota) są nieaktywne mimo sprawnych mechanizmów i przycisków. W przypadku podejrzenia problemu z samym sterownikiem warto sprawdzić, czy podczas sterowania innymi szybami sterownik reaguje – jeśli nie, winny jest zazwyczaj on. Rozwiązaniem może być re-inicjalizacja modułu, reset (poprzez odpięcie akumulatora), lub wymiana sterownika na inny egzemplarz.