W nowoczesnych samochodach wyposażonych w zaawansowane systemy klimatyzacji automatycznej czujnik wilgotności odgrywa znaczącą rolę w ograniczaniu ryzyka parowania szyb. Czujnik ten (higrometr) monitoruje poziom wilgoci w kabinie i komunikuje się bezpośrednio ze sterownikiem klimatyzacji oraz systemem zarządzania obiegiem powietrza. Gdy wilgotność się podnosi, system odpowiednio zwiększa intensywność nawiewu, uruchamia sprężarkę klimatyzacji (nawet zimą) lub modyfikuje stopień otwarcia klap wentylacyjnych, by maksymalnie obniżyć poziom pary wodnej przy szybach. Jeżeli czujnik wilgotności jest ubrudzony, uszkodzony lub rozkalibrowany, może podawać nieprawidłowe sygnały: szyby mimo pozornie poprawnego działania klimatyzacji parują, sterownik nie reaguje odpowiednio szybko, a sama klimatyzacja pracuje mniej wydajnie. W autach bez czujnika wilgotności sterowanie przeciw parowaniu odbywa się bardziej „manualnie” i jest mniej skuteczne. Dbałość o poprawny montaż czujnika, jego czystość i regularne serwisowanie układu klimatyzacji znacznie zwiększają skuteczność walki z parowaniem szyb.