Większość nowoczesnych aut wyposażonych w automatyczne czujniki deszczu pozwala na ich wyłączenie za pomocą menu komputera pokładowego lub odpowiedniego ustawienia dźwigni wycieraczek. Opcja ta jest przydatna w sytuacji, gdy czujnik deszczu nie działa poprawnie (np. po wymianie szyby, zakłóceniu sygnału, zabrudzeniu powierzchni), a właściciel chce korzystać z tradycyjnego sterowania ręcznego. Najczęściej należy przestawić manetkę wycieraczek z pozycji „AUTO” (lub symbolu kropli/deszczu) na tryb klasyczny – wtedy praca wycieraczek zależy od siły nacisku lub sekwencyjnego ustawienia przerywanego. W menu ustawień komputera (np. MMI, i-Drive, Uconnect, itp.) można trwałe dezaktywować reakcję czujnika lub zmniejszyć jego czułość. W niektórych autach wyłączenie czujnika polega na odłączeniu wiązki lub bezpiecznika (np. po długotrwałej awarii lub wymianie szyby na zamiennik). Trzeba jednak pamiętać, że dezaktywacja czujnika niekiedy wpływa także na automatyczne sterowanie światłami lub innymi funkcjami komfortu. Po powrocie do trybu automatycznego konieczny bywa reset lub ponowna kalibracja systemu. Decydując się na wyłączenie czujnika, należy postępować zgodnie z instrukcją producenta, by nie dezaktywować przypadkiem powiązanych systemów bezpieczeństwa.