Pęknięcie szyby, zwłaszcza przedniej, jest jednym z najczęściej bagatelizowanych usterek w codziennej eksploatacji samochodu. Jednak wraz z rozwojem technologii, nowoczesne auta coraz częściej wyposażone są w zaawansowane czujniki ulokowane właśnie na lub przy szybie – należą do nich m.in.: czujniki deszczu, światła, kamery asystentów jazdy, lidar systemów czytania znaków czy czujniki odpowiedzialne za automatyczne hamowanie awaryjne (ADAS). Pęknięcie szyby może mieć bezpośredni i pośredni wpływ na ich pracę. Najczęściej, uszkodzenie fizyczne tafli szkła przebiegające przez pole widzenia czujnika pogarsza dokładność odczytu – np. czujnik deszczu nie wykrywa opadów, kamera błędnie analizuje drogę, a systemy laserowe mogą zgłaszać zakłócenia lub generować fałszywe alarmy. Niekiedy dochodzi do całkowitego wyłączenia wsparcia ADAS, komunikatów błędu na desce rozdzielczej („polecamy kalibrację czujników”), a nawet dezaktywacji niektórych funkcji bezpieczeństwa. W autach z podgrzewaną szybą, pęknięcie może prowadzić do przerwania obwodu, przez co system odparowywania/ogrzewania przestaje działać wydajnie. Warto podkreślić, że nawet niewielkie uszkodzenia w strefie mocowania kamery mogą powodować trwałe przesunięcie kąta widzenia, co pogarsza skuteczność rozpoznawania znaków, pasów ruchu czy innych aut. Pęknięcie szyby powinno być więc natychmiast usunięte lub szyba powinna zostać wymieniona – zwłaszcza kiedy w rachubę wchodzą systemy aktywnie ingerujące w prowadzenie pojazdu. Dodatkowo, po wymianie szyby z czujnikami zawsze zaleca się ponowną kalibrację sprzętu w serwisie zgodnie z zaleceniami producenta, co gwarantuje pełną funkcjonalność i bezpieczeństwo.