Zabezpieczenie szyb przed kradzieżą przez wybicie to temat coraz ważniejszy, zwłaszcza w dużych miastach oraz rejonach o podwyższonym ryzyku włamań do pojazdów. Nawet najnowocześniejsze auta mogą paść ofiarą złodziei, dla których rozbicie bocznej czy tylnej szyby jest najszybszą drogą dostania się do wnętrza pojazdu. Podstawową metodą zabezpieczenia są folie antywłamaniowe P2, P4 lub P5 – są to wielowarstwowe, przezroczyste folie poliwęglanowe, które po profesjonalnym montażu znacznie utrudniają rozbicie lub wypchnięcie szyby. Folia nie uniemożliwia całkowicie wtargnięcia, ale wydłuża czas potrzebny na wybicie nawet kilkukrotnie, demotywując złodzieja działającego w pośpiechu i narażając go na większe ryzyko wykrycia. Drugim rozwiązaniem wartym rozważenia są tzw. szyby laminowane boczne – podobnie jak przednia szyba, są one zbudowane z dwóch tafli szkła zespolonych folią PVB, dzięki czemu po uderzeniu nie rozsypują się, tylko pozostają w ramie. Kierowcy często decydują się na montaż dodatkowych czujników wstrząsu lub alarmów reagujących już na stuknięcie w szybę – integracja immobilizera z alarmem i sygnałem dźwiękowym skutecznie zniechęca do włamania. Warto zabezpieczyć ekspozycję zawartości kabiny – pozostawienie na wierzchu toreb, laptopów czy sprzętu elektronicznego prowokuje złodzieja. Dodatkowo stosowanie osłon przeciwsłonecznych na tylne szyby, zasłonek, a nawet naklejek informujących o systemie zabezpieczeń może działać prewencyjnie. Pomocna jest również regularna kontrola drożności mechanizmów szyb i ram – luźna, źle osadzona szyba jest łatwiejsza do wybicia lub wypchnięcia. Optymalny poziom bezpieczeństwa zapewnia połączenie profesjonalnie zamontowanej folii zabezpieczającej, laminowanych szyb oraz widocznego systemu alarmowego z czujnikiem uderzenia.