Szyba boczna, która opada z wyraźnym opóźnieniem, zatrzymuje się lub porusza się nierównomiernie, to jeden z najczęstszych problemów użytkowników samochodów wyposażonych w elektryczne podnośniki. Źródłem usterki jest najczęściej zużycie lub awaria silniczka podnośnika szyby. Silnik ten z czasem może ulec degradacji na skutek intensywnej eksploatacji, trudnych warunków pogodowych (wilgoć, mróz, wysoka temperatura) czy braku regularnego smarowania prowadnic mechanizmu szyby. Typowe objawy uszkodzenia silniczka to: wydłużony czas reakcji na wciśnięcie przycisku, dławienie się napędu, zatrzymywanie się szyby w połowie toru, słabe „ciągnięcie” i widocznie mniejsza prędkość ruchu w jednym z kierunków (najczęściej przy opuszczaniu). Zdarza się, że silniczek pracuje z przerwami, wydobywa nietypowe dźwięki – piski, szumy, trzaski lub charakterystyczne „klikanie”. Może dochodzić również do nagrzewania się obudowy napędu, co świadczy o zbliżającym się końcu żywotności silnika. Przyczyną opóźnionego opadania szyby może być także uszkodzenie przekładni zębatej silniczka (zużyte zębatki), zużycie szczotek węglowych lub przetarcia i zwarcia na uzwojeniu. Czasami winny bywa zatarty mechanizm – prowadnice mogą być zanieczyszczone, skorodowane lub pozbawione smaru. Rzadziej awaria spowodowana jest problemem z elektroniką (mikrostyki, uszkodzony przekaźnik), ale i takie przypadki odnotowuje się w pojazdach ze złożonymi systemami komfortu. Diagnostyka zaczyna się od sprawdzenia pracy silniczka „na krótko” bez samochodu – jeśli jego obroty są niskie mimo poprawnego zasilania, konieczna jest wymiana lub regeneracja. Odkładanie naprawy może zakończyć się całkowitym zablokowaniem szyby, spadkiem komfortu użytkowania oraz zwiększonym obciążeniem instalacji elektrycznej. Warto regularnie serwisować prowadnice szyb oraz reagować na pierwsze objawy spowolnienia pracy mechanizmu.