Wymiana uszczelki przy szybie bocznej, choć wywołuje obawy wielu kierowców, jest procedurą dość logiczną i możliwą do wykonania samodzielnie przy odrobinie doświadczenia technicznego i podstawowych narzędziach. W pierwszym kroku należy bezwzględnie opuścić szybę do końca i – w przypadku modeli, w których szyba jest mocowana na zatrzaski lub śruby – zdemontować boczek drzwi (tapicerkę). Wymaga to wykręcenia kilku śrub (w okolicy uchwytów, klamek, czasem za zaślepkami) oraz podważenia zaczepów plastikowych (najlepiej używając specjalnych łyżek do demontażu tapicerek). Po zdjęciu boczka i usunięciu folii izolacyjnej uzyskujemy dostęp do ramki i prowadnic szyby. Następnie należy ostrożnie wyjąć starą uszczelkę – wiele modeli wymaga jej delikatnego podważenia plastikową łopatką lub rękami. Przed montażem nowej uszczelki zaleca się dokładne oczyszczenie ramy drzwi z zabrudzeń, resztek starej gumy oraz osuszenie powierzchni. Nową uszczelkę wkładamy od góry, wciskając ją w prowadnicę na całej długości, starając się nie przekręcać i nie rozciągać materiału. Po zamontowaniu uszczelki sprawdzamy, czy szyba swobodnie przesuwa się w pionie – można na tym etapie użyć preparatu silikonowego, by poprawić ślizg i zabezpieczyć nową gumę przed nadmiernym starzeniem. Na koniec składamy boczek drzwi, przykręcając śruby i montując wszelkie elementy na swoje miejsce. Po wszystkim warto kilkukrotnie przetestować szybę – zarówno ręcznie (jeśli w aucie są korbki), jak i elektrycznie, aby upewnić się, że nie ma oporu, zacięć ani hałasów. Nowoczesne uszczelki mają specjalne profile tłumiące drgania, dlatego bardzo ważne jest stosowanie dedykowanych części do danego modelu pojazdu. W razie jakichkolwiek problemów z wyjęciem szyby lub uszczelki, warto zlecić naprawę serwisowi specjalizującemu się w szybach samochodowych.