Funkcja automatycznego domykania szyb po uzbrojeniu alarmu, zwana komfortowym domykaniem, to coraz popularniejszy dodatek w nowoczesnych samochodach, szczególnie tych średniej i wyższej klasy lub wyposażonych w zaawansowane systemy komfortu. Po naciśnięciu przycisku zamykania na pilocie lub kluczyku, wszystkie szyby i często także szyberdach domykają się automatycznie, nawet jeśli wcześniej pozostały uchylone. Działanie tego rozwiązania zależy jednak od modelu, wersji wyposażenia pojazdu oraz rodzaju zamontowanego alarmu. W autach fabrycznych komfortowe domykanie jest zwykle integralną częścią systemu „komfort”, który steruje centralnym zamkiem, szybami, lusterkami i oświetleniem. Funkcja ta działa automatycznie, gdy przytrzymamy przycisk zamykania na pilocie przez ok. 2–5 sekund – sterownik centralny rozpoznaje ten sygnał i domyka szyby do oporu. Niektóre alarmy firm trzecich, montowane np. w starszych autach, umożliwiają dołożenie modułu komfortowego domykania szyb (tzw. „window closer”), dzięki czemu po uzbrojeniu alarmu następuje sekwencyjne lub równoczesne domknięcie wszystkich szyb. W niektórych pojazdach można aktywować tę funkcję przez programowanie w serwisie lub przy pomocy interfejsu diagnostycznego. Automatyczne domykanie szyb po włączeniu alarmu zwiększa wygodę i bezpieczeństwo (ochrona przed deszczem, kradzieżą, zwierzętami dostającymi się do wnętrza itp.). Istnieją jednak ograniczenia – po wykryciu przeszkody na drodze szyby system uaktywnia zabezpieczenie antyprzeciążeniowe i zatrzymuje domykanie. W niektórych pojazdach system domyka szyby tylko do połowy, jeśli zostaną one zablokowane przez przedmioty. Starsze auta (bez systemu komfortowego) nie mają tej funkcji i wymagają zamknięcia szyb ręcznie bądź zakupienia odpowiedniego modułu. W nielicznych przypadkach domykanie szyb po zamknięciu auta jest wyłączone fabrycznie z powodu homologacji lub bezpieczeństwa dzieci (można czasem aktywować funkcję przez kodowanie).