Automatyczne opuszczanie szyby po otwarciu drzwi to rozwiązanie coraz częściej stosowane w autach z drzwiami bezramkowymi lub o wysokim standardzie komfortu. System ten polega na krótkim opuszczeniu szyby (zwykle o kilka milimetrów) tuż po pociągnięciu klamki zewnętrznej lub wewnętrznej. Kluczowym elementem jest zespół czujników i moduł elektroniczny przypisany do sterownika drzwi. Po aktywacji mikrostyku klamki pojawia się impuls do modułu szyb, który w ułamku sekundy opuszcza szybę, zmniejszając ciśnienie pomiędzy szybą a uszczelką. Dzięki temu drzwi otwierają się płynnie bez oporu, a zamykając się – szyba wraca na górę i szczelnie przylega do karoserii. System chroni przed uszkodzeniem krawędzi szyby oraz minimalizuje odgłos trzaskania drzwiami. Po stronie technicznej cała operacja opiera się na sterowniku komfortu (zintegrowanym z systemem CAN), przekaźnikach, czujniku położenia drzwi oraz czujnikach otwarcia i zamknięcia. Ważne są także adaptacyjne ustawienia pozycjonowania szyby po wymianie akumulatora. W razie awarii czujnika lub spadku napięcia, system opuszczania może przestać działać, prowadząc do kłopotów z domykaniem drzwi lub przeciążeniem mechanizmu podnośnika.