Samoczynne opuszczanie się szyby po zamknięciu pojazdu lub wyjęciu kluczyka to efekt zaprogramowanych funkcji komfortowych lub wynik działania funkcji antyzgnieceniowej i systemów bezpieczeństwa. Przyczyną mogą być również błędy w ustawieniach sterownika szyb, tzw. procedury zapamiętywania pozycji krańcowych lub zakłócenia w module komfortu po wymianie akumulatora czy odcięciu zasilania. Systemy automatyczne wykrywają nieprawidłowości (np. opór – interpretowany jako przeszkoda) i natychmiast cofają szybę, aby nie doszło do uszkodzenia czy przytrzaśnięcia palców. Zdarza się, że uszkodzony czujnik pozycji lub zanieczyszczone prowadnice przekazują błędne sygnały do sterownika, wywołując spontaniczne opuszczenie szyby. Inną przyczyną mogą być przypadkowe impulsy z pilota (funkcje otwierania szyb zdalnego – komfort przy wyższej temperaturze latem), uszkodzenia wiązki przewodów w drzwiach lub awarie czujnika wilgotności. Aby zlikwidować problem, warto sprawdzić kalibrację szyb oraz wykonać reset modułu komfortu zgodnie z instrukcją producenta – czyli programowanie pozycji krańcowych przez kilkukrotne zamykanie i otwieranie szyb z trzymaniem przycisku. Jeśli problem nie ustępuje, konieczna jest diagnostyka komputerowa lub inspekcja przewodów elektrycznych.