System podgrzewania szyby (najczęściej przedniej i tylnej) opiera się na cienkich przewodach oporowych zatopionych w szkle lub specjalnych foliach grzewczych i pracuje w pełni niezależnie od układu mechanicznej wentylacji/nawiewu. W modelach z układem CAN funkcja podgrzewania szyby aktywowana jest osobnym przyciskiem na panelu klimatyzacji lub konsoli środkowej – po naciśnięciu szybkie nagrzewanie ścieżek usunie szron, lód czy parę wodną nawet przy wyłączonym nadmuchu. Jednak dla pełnej skuteczności producenci zalecają korzystanie z ogrzewania szyb równocześnie z nawiewem w trybie osuszania – powietrze odprowadza parę, a ciepło z przewodów eliminuje zamarznięcia. Nowoczesne samochody wyposażone w inteligentną klimatyzację łączą funkcję podgrzewania szyb z automatycznym uruchomieniem nawiewu, ale oba systemy mają oddzielne układy zasilające. Oznacza to, że w razie awarii nawiewu możliwe jest nadal samodzielne rozmrożenie szyby, a w sytuacji, gdy zależy nam na szybkim efekcie – warto uruchomić oba systemy jednocześnie. W skrajnych przypadkach przeciążenia sieci elektrycznej (np. zbyt słaby akumulator zimą) układ komfortu może automatycznie ograniczyć moc grzania szyb dla ochrony innych systemów.