Tak, pęknięcie lub nawet niewielkie odpryski na przedniej szybie mogą istotnie wpływać na prawidłowość działania systemów ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), takich jak automatyczne hamowanie awaryjne, asystent pasa ruchu czy adaptacyjny tempomat. Kluczowe komponenty ADAS – kamera, czujnik laserowy lub radar – montowane są bezpośrednio przy szybie lub za nią, a nawet drobne zniekształcenia optyczne wywołane pęknięciem zakłócają precyzję odczytu obrazu, detekcji znaków i linii. Uszkodzona szyba może powodować błędne sygnały do sterownika ADAS: pogorszoną widoczność obrazu, „ghost lines”, opóźnienia reakcji układu oraz nieoczekiwane ostrzeżenia na desce rozdzielczej. W praktyce już minimalne przesunięcie osi kamery w wyniku pękania lub rozwarstwienia szkła obniża zdolność systemu do przewidywania zagrożeń i reagowania na przeszkody. Większość producentów samochodów zaleca natychmiastową wymianę szyby w przypadku uszkodzenia w polu działania kamery ADAS – tylko tak można przywrócić pełną sprawność systemu. Po wymianie wymagane jest wykonanie procedury kalibracji kamer/lidarów, którą przeprowadza się za pomocą specjalistycznego sprzętu diagnostycznego.