Wymiana szyby na zamiennik powinna zostać przeprowadzona z zachowaniem pełnej kompatybilności z wyposażeniem fabrycznym – tylko wtedy nie utracisz funkcji, takich jak ogrzewanie, antena radiowa, czujnik deszczu czy kamera ADAS. Kluczowym krokiem jest wybranie produktu renomowanego producenta, oferującego szyby posiadające homologację oraz dokładne dopasowanie do modelu, wersji wyposażenia i rocznika pojazdu. Decydując się na szybę zamienną, należy zweryfikować: obecność i kształt mocowań kamer, przeźroczystość i kolor filtrów UV, obecność pól przezroczystych dla czujnika deszczu czy maty grzewczej (podgrzewanej szyby). Zawsze korzystaj z katalogów producentów szyb (Saint-Gobain, Pilkington, Guardian), gdzie po numerze VIN lub kodzie modelu można odnaleźć szybę z pełnym wyposażeniem. Istotne jest też, by szyba posiadała nie tylko odpowiedni wykrój, ale i zgodną grubość (ma to znaczenie dla akustyki, szczelności i montażu uszczelek). Tańsze zamienniki mogą nie być zgodne elektrycznie (inne wtyki do anteny, mat grzewczych) lub nie mieć jak przewidzieć mocowania kamer/zaślepek, przez co automatyczne systemy nie będą działały prawidłowo. Przed montażem konieczne jest porównanie szyb na stole – odczytanie symboli, wycięć, otworów i konsultacja z osobą montującą. Profesjonalny montaż z zachowaniem procedur zapewnia, że po wymianie wszystkie funkcje zostaną zachowane, a szybę będzie można bezproblemowo serwisować w przyszłości.