Automatyczne opuszczanie szyb (tzw. funkcja „one touch”, czyli szybkie otwieranie/zamykanie od pojedynczego impulsu przyciskiem) obecne jest praktycznie w każdym nowoczesnym samochodzie, lecz nie każdy użytkownik je sobie ceni – w niektórych przypadkach funkcja ta bywa niechciana (np. przy wożeniu dzieci, starszych osób, czy w samochodach dostawczych). W większości producentów wyłączenie tej funkcji możliwe jest wyłącznie przez komputer serwisowy lub w menu ukrytym komputera pokładowego (szczegóły zależą od marki i modelu auta). W autach koncernów niemieckich funkcję one touch można dezaktywować poprzez adaptację w sterowniku drzwi (np. VCDS w VW/Audi, ISTA w BMW) – dostępna jest opcja „Disable one-touch function”. W niektórych przypadkach (Toyota, Ford) możliwe jest ręczne skasowanie pamięci pozycji krańcowych (procedura resetu, czyli wielokrotne przytrzymanie przycisków w skrajnych położeniach), co przełącza szyby w tryb manualny. Wyłączenie funkcji manualnie – poprzez ingerencję w okablowanie lub usuwanie przekaźnika – jest niezalecane i grozi błędami komfortu oraz dekalibracją sterownika. Przed wyłączeniem funkcji warto sprawdzić, czy nie wpłynie to na harmonogram zamykania auta z kluczyka, automatyczne domykanie czy funkcje bezpieczeństwa (antyprzeciążeniowe).