Zamontowanie szyby niezgodnej z wytycznymi producenta lub bez uwzględnienia indywidualnych wymagań technicznych samochodu może mieć bardzo poważne skutki zarówno dla bezpieczeństwa, komfortu jazdy, jak i legalności dalszego użytkowania pojazdu. Po pierwsze, nieoryginalna lub źle dobrana szyba może różnić się grubością, typem laminatu, przezroczystością lub kształtem – prowadzi to do zniekształceń optycznych, złej widoczności i zmniejszenia odporności na uszkodzenia mechaniczne. W autach wyposażonych w kamery ADAS, czujniki deszczu, zmierzchu czy system Head-Up Display, niewłaściwie dobrane (złe odbicia, niewłaściwy filtr UV) mogą zakłócić lub uniemożliwić prawidłowe działanie tych systemów – komputer nie będzie mógł przeprowadzić kalibracji, a system bezpieczeństwa przejdzie w tryb awaryjny. Zamontowanie szyby bez właściwego pola startowego dla czujników (brak okna optycznego, niezgodność z żelami transmisyjnymi) powoduje mylne odczyty czujników i wyłączanie funkcji automatycznych wycieraczek czy świateł. W przypadku wykrycia szyby nieprzystosowanej do danego pojazdu, mogą pojawić się problemy z przeglądem technicznym, homologacją czy wypłatą odszkodowania po szkodzie – ubezpieczyciel lub diagnosta ma prawo odrzucić pojazd z użytkowania. Złe szyby zwiększają ryzyko pęknięcia podczas jazdy, parowania czy nieprawidłowej pracy ogrzewania. W skrajnych przypadkach montaż zamiennej szyby o niższej wytrzymałości zagraża bezpieczeństwu pasażerów podczas wypadku (osłabiona struktura nadwozia, słabsze trzymanie poduszki powietrznej).