Niedokładny montaż szyby – zarówno przedniej, jak i bocznej czy tylnej – to problem znany użytkownikom wielu marek i modeli samochodów. Objawia się on zazwyczaj nieszczelnością, powstawaniem szumów powietrza podczas jazdy, przeciekaniem wody do wnętrza lub parowaniem szyb w chłodne dni. Powodem są najczęściej źle nałożona masa uszczelniająca (butylowa lub poliuretanowa), niewłaściwe ułożenie szyby wobec ramy auta lub uszkodzone/zużyte uszczelki. Aby skutecznie uszczelnić szybę po niedokładnym montażu, należy: 1) Precyzyjnie zlokalizować miejsce nieszczelności – najlepiej polewać szybę wodą pod ciśnieniem i obserwować ślady przecieku od strony wnętrza lub użyć dymu technicznego. 2) Ocenić stan i przyczepność starej masy uszczelniającej lub uszczelek – jeśli są popękane, miękkie lub źle przylegają, konieczna jest ich wymiana. 3) Drobne nieszczelności, np. punktowe szczeliny w masie, naprawia się przez wstrzyknięcie specjalnego kleju do szyb (polimerowego lub hybrydowego) za pomocą cienkiej igły lub aplikatora. 4) Gdy nieszczelność obejmuje większą powierzchnię lub całe „lustro” szyby, całość trzeba zdemontować, oczyścić ramę z pozostałości kleju i nałożyć nową warstwę uszczelniacza zgodnie z normą producenta. 5) Przy problemach z uszczelkami (w szybach bocznych) często wystarcza wymiana gum lub ich nałożenie na specjalistyczny silikon techniczny. 6) Po naprawie konieczne jest 24-godzinne schnięcie auta w suchym otoczeniu. W nowoczesnych autach z czujnikami w szybie trzeba bardzo ostrożnie prowadzić pracę, by nie uszkodzić mocowań sensorów lub ścieżek grzewczych. Uszczelnienie szyby zapewnia ochronę przed wilgocią, pleśnią i poprawia izolację akustyczną – każdą poważniejszą operację lepiej powierzyć profesjonalnemu zakładowi szyb samochodowych.