Niewłaściwa synchronizacja elektrycznych szyb jest problemem, który może prowadzić do wielu uciążliwości podczas codziennej eksploatacji samochodu. Objawy złej synchronizacji są stosunkowo charakterystyczne – dotyczą szczególnie samochodów, gdzie szyby mają funkcję automatycznego domykania lub „one-touch”. Po pierwsze, szyby mogą zatrzymywać się nierówno – np. jedna z szyb nie schodzi do końca lub nie domyka się w tym samym czasie co pozostałe. Często pojawia się konieczność wielokrotnego wciskania przycisku, żeby szyba całkowicie się opuściła lub podniosła. Innym symptomem jest powolna lub szarpana praca mechanizmu w różnych rzędach szyb / drzwiach, a także nagłe zatrzymania bez widocznej przyczyny oraz pojawianie się hałasów czy stuków. Zła synchronizacja może wynikać z błędów kalibracji krańcowych położeń szyb, uszkodzonych czujników przeciążeniowych (anti-pinch) lub nierównomiernego napięcia w instalacji elektrycznej. W autach z systemem komfortu sterownik może tracić ciągłość sygnału, co prowadzi do „pomyłek” w odczycie pozycji szyb. Skutkiem złej synchronizacji jest też zwiększone zużycie elektrycznych komponentów – silniczki pracują dłużej, a mechanizmy szyb mogą ulec uszkodzeniu lub zablokowaniu. Regularnym objawem będzie także zapalanie się kontrolki błędu systemu szyb na desce rozdzielczej, sygnalizując konieczność przeprowadzenia diagnostyki komputerowej.