Kalibracja asystenta martwego pola (BSM) powinna być przeprowadzana każdorazowo po wymianie lub naprawie zderzaka, lakierowaniu tyłu auta, wymianie radarów bocznych, a także po wypadkach parkingowych czy kolizjach. Najpierw należy znaleźć odpowiedni tryb serwisowy w komputerze diagnostycznym pojazdu (np. VCDS, ODIS, GDS) – w menu wybieramy procedurę „kalibracja radarów martwego pola”, a system poprosi o ustawienie auta na równej powierzchni oraz o wyczyszczenie i odtłuszczenie zderzaka w okolicach sensorów. Zazwyczaj na ekranie pojawia się instrukcja dotycząca ustawienia samochodu, linii pomiarowych czy specjalnych mat kalibracyjnych (te są używane przy najbardziej zaawansowanych systemach). Po uruchomieniu procedury komputer wykonuje autoadaptację radarów – analizuje otoczenie, sprawdza poprawność sygnału i zapisuje nowe parametry odniesienia. W niektórych markach wymagana jest jazda testowa lub wykonanie kilku manewrów zgodnych z instrukcją producenta. Po zakończonej kalibracji sprawdzamy brak błędów i działanie ostrzeżeń w martwym polu. To procedura, którą należy zawsze powierzać serwisowi posiadającemu odpowiedni sprzęt i dostęp do dedykowanego oprogramowania.
Strona główna Systemy hamowania awaryjnego i asystenci jazdy Jak skalibrować asystenta martwego pola