Sprawność radaru w aucie to podstawa poprawnego działania systemów AEB, ACC, martwego pola, czy Lane Assist. Pierwszym krokiem jest obserwacja błędów na desce – komunikaty typu „ACC nieaktywne”, „Awaria radaru”, czy „Asystent martwego pola niedostępny” sygnalizują problemy. W praktyce skuteczność radaru można zweryfikować także przez aktywację ACC i sprawdzenie, czy samochód utrzymuje dystans i reaguje na pojazdy, zwłaszcza podczas jazdy autostradą i w korku. Profesjonalna diagnostyka wymaga podłączenia komputera (VCDS, ODIS, GDS), odczytu kodów oraz analizy parametrów „na żywo” (odstępy, zasięg, prędkość obiektów). W stacjonarnych analizach poleca się sprawdzenie poprawności montażu (brak luzów, zamocowanie bez przesunięcia), oceny czystości obudowy i przejrzystości plastikowych osłon na zderzaku. Po każdej naprawie zderzaka, kolizji lub wymianie przedniej szyby niezbędna jest procedura kalibracji radaru w dedykowanym serwisie (przy użyciu plansz i wzorców dystansu). Błędy radaru mogą także pojawiać się przy problemach z zasilaniem, zakłóceniach CAN lub awariach sensorów temperatury/ciśnienia w module. Najlepszym testem poprawności pracy radaru jest dynamiczna próba w realnym ruchu oraz sprawdzenie reakcji na realne przeszkody i dystans do poprzednika.