Samochody marek premium (np. Mercedes-Benz, BMW, Audi, Volvo, Lexus) wyposażone są w rozbudowane systemy asystentów jazdy, które łączą autonomiczne funkcje bezpieczeństwa, komfortu i wsparcia kierowcy zarówno podczas jazdy miejskiej, jak i autostradowej. Najważniejsze funkcje to: adaptacyjny tempomat (ACC) utrzymujący dystans i prędkość względem poprzedzającego auta; system awaryjnego hamowania (AEB) z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów; asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Assist, LKA) z aktywną korektą toru jazdy; automatyczny asystent zmiany pasa (Active Lane Change Assist); rozbudowane systemy monitorowania martwego pola i ostrzegania przed ruchem poprzecznym; systemy rozpoznające znaki drogowe i ostrzegające o przekroczeniu prędkości; aktywne zawieszenie adaptacyjne pozwalające utrzymać optymalny nacisk na koła i wygodę jazdy; asystent parkowania z kamerą 360° i automatycznym manewrowaniem pojazdem; zaawansowane funkcje automatycznego wjazdu/wyjazdu z parkingu (Remote Park Assist); asystent jazdy w korkach/Stop&Go (automatyczne ruszanie, hamowanie w mieście); automatyczna kontrola świateł, wycieraczek czy system Night Vision (kamera termowizyjna). Wiele z tych systemów współdziała, tworząc sieć asystentów typu ADAS, która wspiera kierowcę i znacząco podnosi bezpieczeństwo na drodze. W autach premium funkcje te są stale aktualizowane i rozbudowywane dzięki regularnym aktualizacjom oprogramowania pojazdu.
Strona główna Systemy hamowania awaryjnego i asystenci jazdy Jakie funkcje mają asystenci jazdy w autach marek premium