Systemy bezpieczeństwa w trybie holowania (np. asystenci jazdy, czujniki martwego pola, AEB, Lane Assist) często automatycznie przechodzą w tryb ograniczony lub dostosowują swoje działanie do nowej konfiguracji pojazdu. Po podłączeniu przyczepy lub uruchomieniu trybu holowania, system czujników i komputer pokładowy rozpoznają obecność dodatkowej masy/elementów za pojazdem (np. przez gniazdo elektryczne lub systemy wagowe). W efekcie zmieniają algorytmy: np. system awaryjnego hamowania wydłuża dystans reakcji, nie aktywuje pełnej siły AEB, ogranicza ostrzeganie o przeszkodach z tyłu, a asystent martwego pola uwzględnia szerszy zakres „martwej” strefy bocznej. Systemy ostrzegające przed niesygnalizowanym ruchem podczas cofania (Rear Cross Traffic Alert) mogą być przyciemnione lub dezaktywowane, by nie generować fałszywych alarmów od przyczepy. Tryb holowania często blokuje automatyczne parkowanie i zmienia parametry ABS, ESP, ACC – ograniczając funkcjonalność dla bezpieczeństwa zestawu pojazd-przyczepa. Kierowca jest informowany o zmianach komunikatem na desce rozdzielczej. W niektórych modelach trzeba ręcznie wybrać tryb holowania przez odpowiednią opcję w menu pojazdu. Używanie trybu holowania jest zalecane zawsze, gdy podłączamy przyczepę – pozwala uniknąć niepotrzebnych alarmów i poprawia bezpieczeństwo prowadzenia.
Strona główna Systemy hamowania awaryjnego i asystenci jazdy Jak działają systemy bezpieczeństwa w trybie holowania