Systemy wspomagania jazdy nocą opracowano, by zminimalizować ryzyko wypadków związanych z ograniczoną widocznością po zmierzchu – szczególnie niebezpieczne są sytuacje z udziałem pieszych, rowerzystów czy zwierząt. Najpopularniejsze są zaawansowane kamery termowizyjne (Night Vision), podczerwone reflektory oraz adaptacyjne oświetlenie drogowe (matrix LED, laserowe). Kamera termowizyjna emitująca promieniowanie podczerwone, ukryta w grillu lub w okolicach reflektora, analizuje obraz przed pojazdem i wykrywa obiekty cieplejsze od otoczenia – sygnał jest przetwarzany na ekran komputera pokładowego lub jako ostrzeżenie na HUD. System rozpoznaje sylwetki ludzi i zwierząt, często z opcją aktywnego podświetlania (np. podkreślania konturu obiektu w nocy), a w autach premium – automatycznego powiadamiania kierowcy (wibracje, dźwięk, sygnał na wyświetlaczu). Technologia ta znacznie wyprzedza zasięg reflektorów, pozwalając ostrzec kierowcę nawet o zagrożeniu za wzniesieniem czy w rowie obok drogi. Adaptacyjny system świateł automatycznie dostosowuje zasięg i kształt wiązki, rozjaśniając pobocza, skręcając światło w zakręcie lub automatycznie ściemniając je dla innych użytkowników drogi. Systemy wspomagania jazdy nocą coraz częściej korzystają także z rozpoznawania znaków drogowych, świateł odblaskowych lub automatycznego wykrywania przeszkód przy parkowaniu lub zawracaniu po ciemku. Aktualnie tego typu wsparcie występuje głównie w autach klasy średniej i wyższej, a także pojazdach specjalistycznych (np. SUV, auta terenowe). Dzięki współdziałaniu termowizji, radarów i adaptacyjnego oświetlenia, systemy te znacząco podnoszą poziom bezpieczeństwa podczas jazdy po zmroku i należą do grupy najszybciej rozwijających się technologii w segmencie ADAS.