Kalibracja czujników radarowych (stosowanych w systemach ACC, AEB, martwego pola) to proces wymagający precyzji, specjalistycznego sprzętu i znajomości procedur producenta pojazdu. Choć teoretycznie w niektórych autach możliwa jest procedura wstępnej kalibracji (np. po restarcie auta lub prostym odłączeniu akumulatora), pełna kalibracja – niezbędna po wymianie zderzaka, naprawach, kolizji lub nawet demontażu radaru – wymaga profesjonalnego stanowiska. Proces polega na ustawieniu auta na idealnie płaskim podłożu, użyciu specjalnych tarcz kalibracyjnych lub wzorców i podłączeniu komputera serwisowego. Kalibracja „na oko” lub przy użyciu niededykowanych urządzeń grozi nieprawidłowym działaniem systemów, fałszywymi alarmami bądź całkowitym brakiem reakcji na realne zagrożenie. W przypadku kalibracji wykonywanej poza ASO możliwa jest utrata gwarancji i ograniczenie funkcji systemu awaryjnego hamowania, ACC lub BSM. W praktyce zaleca się powierzenie tego zadania certyfikowanemu serwisowi, który po kalibracji przeprowadzi specjalną jazdę testową i zweryfikuje zgodność parametrów.
Strona główna Systemy hamowania awaryjnego i asystenci jazdy Czy można samodzielnie skalibrować czujniki radarowe