Pojazdy z zasilaniem LPG coraz częściej wyposażane są w zaawansowane systemy wspomagania jazdy – zarówno te fabryczne, jak i montowane „po drodze”. Działanie asystentów (AEB, Lane Assist, TSR, ACC, czujniki parkowania, martwe pole) nie jest wprost powiązane z samym rodzajem paliwa – systemy te korzystają z kamer, radarów, elektroniki niezależnej od napędu. Jednakże źle wykonana instalacja LPG, nadmiar kabli, nieoryginalne zasilacze bądź nieprofesjonalne przeciągnięcie przewodów przez przestrzeń pasażerską lub komorę silnika mogą wprowadzić zakłócenia elektromagnetyczne, interferencje z magistralą CAN lub powodować błędy zasilania (szczególnie przy słabym akumulatorze). W skrajnych przypadkach, po montażu LPG o słabej jakości, mogą pojawić się losowe błędy czujników lub chwilowe „zamrożenia” pracy systemów przy przełączaniu paliwa (spadki prądu, dropy napięć). Jeśli auto z LPG zaczyna generować błędy asystentów jazdy, warto przeprowadzić przegląd instalacji, sprawdzić masy, stany złączy i zadbać o porządek w wiązkach elektrycznych. W profesjonalnie zamontowanej instalacji, z zachowaniem wytycznych producenta, nie ma ryzyka pogorszenia pracy systemów ADAS czy utraty gwarancji na elektronikę pokładową.
Strona główna Systemy hamowania awaryjnego i asystenci jazdy Czy systemy wspomagania działają w aucie z LPG