Radary stosowane w pojazdach do wspomagania jazdy (AEB, ACC, BSM, Lane Assist) to precyzyjne urządzenia, które muszą być odpowiednio skalibrowane względem geometrii auta. Mimo że większość radarów montowana jest solidnie do zderzaków lub nadwozia, nawet pozornie niegroźne uderzenie w krawężnik (zwłaszcza przy dużej prędkości lub z przemieszczeniem elementu zawieszenia) może spowodować przesunięcie pozycji radaru o kilka milimetrów lub zmianę osi jego pracy. Nawet minimalne odchylenia prowadzą do pogorszenia skuteczności rozpoznawania przeszkód, fałszywych alarmów, błędnych odczytów odległości czy braku aktywności systemów asystujących. Symptomami rozkalibrowania po uderzeniu mogą być komunikaty o błędach systemów, nierównomierne/nieprzewidywalne działanie tempomatu, losowe alarmy kolizyjne bądź dezaktywacja funkcji awaryjnych (AEB). Po każdym silniejszym uderzeniu w koło, krawężnik lub nawet głęboką dziurę zaleca się wykonanie przeglądu w serwisie z kalibracją radaru i oceną geometrii zawieszenia, żeby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne oraz zagwarantować prawidłowe funkcjonowanie systemów wspierających jazdę.
Strona główna Systemy hamowania awaryjnego i asystenci jazdy Czy radar może się rozkalibrować przy uderzeniu w krawężnik