Systemy hamowania awaryjnego (AEB) oraz wspomagania jazdy, takie jak Lane Assist czy ACC, projektowane są z myślą o typowym użytkowaniu pojazdu podczas jazdy, gdy hamulec postojowy (ręczny) jest zwolniony. Jeśli w trakcie jazdy kierowca zaciągnie hamulec ręczny (zarówno mechaniczny, jak i elektroniczny), większość asystentów to wykryje i natychmiast ograniczy lub wyłączy funkcje działania systemu hamowania awaryjnego – na desce rozdzielczej pojawią się stosowne komunikaty ostrzegawcze lub kontrolki systemów bezpieczeństwa. W autach z tradycyjnym ręcznym, samoczynne działanie AEB jest zazwyczaj zablokowane (nie zostanie uruchomione automatyczne hamowanie, nawet jeśli zbliżymy się do przeszkody). W modelach z hamulcem elektronicznym komputer priorytetowo traktuje ręczne polecenie kierowcy i może zablokować aktywację AEB do momentu zwolnienia hamulca. Często aktywacja ręcznego wywołuje też ograniczenie przywracania ciśnienia w układzie wspomagania oraz dezaktywuje funkcje Lane Assist czy adaptacji ABS. Finalnie, dla bezpieczeństwa jazdy, działanie asystentów i systemów hamowania awaryjnego jest zoptymalizowane do sytuacji, gdy hamulec postojowy nie jest aktywny podczas jazdy – w przeciwnym razie autodiagnostyka wyłączy kluczowe funkcje wsparcia kierowcy.
Strona główna Systemy hamowania awaryjnego i asystenci jazdy Czy wspomaganie awaryjne działa przy zaciągniętym ręcznym