Resetowanie ustawień tempomatu może okazać się niezbędne po wystąpieniu błędów, nieprawidłowym działaniu systemu, po naprawach, czy po aktualizacji oprogramowania. W większości nowoczesnych samochodów z klasycznym tempomatem oraz odmianą ACC procedura resetowania jest prosta – wystarczy całkowicie wyłączyć zapłon, odczekać kilka minut i ponownie uruchomić silnik; komputer auta przeprowadza szybki autotest i przywraca ustawienia domyślne systemów wspomagania. Jeśli problem się powtarza, w menu ustawień komputera pokładowego należy znaleźć zakładkę dotyczącą tempomatu lub asystentów jazdy i wybrać opcję „Przywróć ustawienia fabryczne” – to resetuje nie tylko preferencje użytkownika (np. domyślną prędkość, odstęp ACC), ale także kasuje niestandardowe tryby pracy. W niektórych autach starszych, reset tempomatu wiąże się z odłączeniem akumulatora na kilkanaście minut lub – w pojazdach grupy VAG, BMW, Peugeot – z wejściem w tryb diagnostyki przez OBD i wymuszeniem kasowania błędów oraz rekalibracji przez komputer serwisowy. Po poważniejszych naprawach (np. wymiana radaru, czujników, sterownika) zawsze konieczna jest adaptacja i test drogowy, by upewnić się, że tempomat działa poprawnie w całym zakresie prędkości. Regularny reset ustawień tempomatu zwiększa stabilność działania układu oraz minimalizuje ryzyko wystąpienia błędów spowodowanych aktualizacjami czy zmianami konfiguracji auta.