Montaż tempomatu w aucie z silnikiem diesla jest nie tylko możliwy, ale i popularny – zarówno fabryczne diesle (od klasy kompakt po dostawcze) mogą być wyposażone w tempomat, jak i auta używane mogą przechodzić proces „retrofitu”. W nowoczesnych dieslach (z elektronicznym gazem, common rail) instalacja tempomatu polega na podpięciu dedykowanego modułu sterującego do CAN lub magistrali silnika oraz zainstalowaniu manetki/przełącznika na kierownicy czy dźwigni. Wymagane jest także podpięcie pod czujnik hamulca i sprzęgła (przy skrzyni manualnej) oraz, w przypadku diesli starszych generacji, podłączenie linki lub serwomotoru do mechanicznego sterowania przepustnicą. Współczesne diesle z turbiną, filtrem DPF i komputerem pokładowym (ECU) zwykle pozwalają na aktywację tempomatu przez oprogramowanie, chociaż czasem wymagane są dodatkowe wiązki i aktualizacja kodowania systemu. Instalację warto zlecić specjalistom lub autoryzowanemu serwisowi – źle dobrany tempomat może zakłócić pracę systemów bezpieczeństwa i wprowadzić błędy w ECU. Po zamontowaniu urządzenia zalecana jest jazda testowa oraz diagnostyka komputerowa pod kątem poprawności odczytu sygnału prędkości, czujnika nacisku hamulca oraz zgodności z parametrami silnika diesla.
Strona główna Systemy hamowania awaryjnego i asystenci jazdy Czy można zamontować tempomat w aucie z silnikiem diesla