Odpowiedź na to pytanie zależy ściśle od marki i modelu samochodu oraz poziomu zaawansowania zastosowanych systemów pokładowych. W znakomitej większości nowoczesnych aut funkcja tempomatu pozostaje aktywna po przełączeniu na tryb sportowy – jednak zmienia się jej charakterystyka pracy. Tryb sportowy powoduje przeważnie „ostrzejszą” reakcję na gaz, szybsze i dłuższe utrzymywanie wyższych obrotów, bardziej liniową reakcję skrzyni biegów i zawieszenia. Tempomat działa, lecz jego działanie może być dostosowane do sportowego stylu jazdy: – pojazd utrzymuje prędkość bardziej dynamicznie, szybciej reaguje na wznowienie po chwilowym hamowaniu, – w automatach sportowych tempomat może utrzymać niższy bieg dla lepszej reakcji na przyspieszenie, – niektóre auta z trybem „track”/wyścigowym wyłączają tempomat lub ograniczają go do trybu manualnej aktywacji. Marka i model decydują, czy pełna funkcjonalność tempomatu jest dostępna w każdym trybie – w autach typowo sportowych (BMW M, Mercedes AMG, Audi Sport) bywa, że tempomat jest dezaktywowany, by nie ograniczać kierowcy ani nie wpływać negatywnie na charakterystykę napędu. Z kolei pojazdy miejskie, kompaktowe i rodzinne pozwalają na swobodne korzystanie z tempomatu w każdym trybie, by podnieść komfort nawet przy agresywniejszej jeździe. Przed podróżą warto zajrzeć do instrukcji pojazdu i upewnić się, jak system pracuje w danym aucie oraz pamiętać, że w trybie sport (więcej mocy, większa dynamika) zakresy skuteczności i „delikatność” tempomatu mogą ulec zmianie — zwracaj uwagę na bezpieczeństwo oraz reakcje auta na reakcję PEDAŁEM hamulca/SPRZĘGła.