Nie każde auto wyposażone w radar posiada funkcję adaptacyjnego tempomatu (ACC). Radar samochodowy może służyć jako baza dla wielu systemów – od prostych czujników martwego pola (Blind Spot Monitoring), przez systemy ostrzegania przed kolizją (FCW), po rozbudowane systemy wspomagające awaryjne hamowanie (AEB). Adaptacyjny tempomat wymaga nie tylko obecności radaru przedniego o określonej precyzji i zasięgu, ale także dedykowanego oprogramowania, odpowiedniego połączenia z magistralą CAN, komputerem auta oraz przystosowania układu hamulcowego/przepustnicy do automatycznego sterowania bez interwencji kierowcy. W wielu modelach radar jest montowany fabrycznie „na zapas”, by umożliwić późniejsze dokodowanie systemów ADAS, lecz sam w sobie nie jest równoznaczny z obecnością ACC. Dla posiadaczy aut z radarem, którzy chcieliby doposażyć pojazd w adaptacyjny tempomat, kluczowe jest sprawdzenie kompatybilności sterownika, obecności wymaganych modułów oraz konsultacja z serwisem – aktywacja funkcji ACC bywa często zarezerwowana wyłącznie dla aut z wyższej wersji wyposażenia lub wymaga zmiany oprogramowania i fizycznego montażu dodatkowych czujników. Sam radar jest więc tylko warunkiem koniecznym, nie wystarczającym – pełna funkcjonalność ACC to suma wielu komponentów elektronicznych i software’u.