Rozwój technologii i popularność systemów connected car sprawiły, że coraz więcej producentów wprowadza możliwość zarządzania wybranymi funkcjami pojazdu za pomocą aplikacji na smartfon. W teorii sterowanie tempomatem przez aplikację wydaje się praktycznym rozwiązaniem, jednak ze względów bezpieczeństwa tempomat aktywowany i dezaktywowany jest wyłącznie z poziomu wnętrza pojazdu – przez przycisk na kierownicy, dźwignię bądź menu systemu infotainment. Najnowsze systemy – zwłaszcza w segmencie premium (Tesla, Mercedes, BMW, Audi) – pozwalają zdalnie zarządzać wieloma parametrami pojazdu, takimi jak ogrzewanie postojowe, wentylacja, nawigacja, a nawet planowanie trasy z automatycznym uwzględnieniem preferowanych prędkości. Jednak aktywacja tempomatu lub ustawianie limitów prędkości przez aplikację podczas jazdy jest najbardziej ograniczona przez normy bezpieczeństwa i regulacje prawne – interwencja w system tempomatu przez sieć mobilną mogłaby (przy ewentualnych atakach hakerskich lub awariach łączności) narazić użytkownika pojazdu na zagrożenie życia i zdrowia. Możliwe jest natomiast programowanie domyślnych ustawień tempomatu – np. preferowanego progu startu ACC, czasu reakcji Stop&Go, minimalnej odległości od poprzednika czy przypomnienia regularnych przerw podczas jazdy długodystansowej – jeszcze przed rozpoczęciem podróży, z poziomu aplikacji mobilnej. Wybrane modele pozwalają zdalnie aktywować funkcje ogranicznika prędkości lub synchronizować je z planowanym przebiegiem trasy i strefami ograniczeń. W razie potrzeby użytkownik może za pomocą aplikacji czasowo ograniczyć lub wyłączyć funkcje tempomatu w ramach ustawień rodzicielskich czy kontroli nad pojazdem flotowym. Równocześnie, wszelkie interwencje tempomatu podczas jazdy muszą być akceptowane przez kierowcę świadomą akcją przyciskiem lub na ekranie pojazdu – dla bezpieczeństwa tempomat nigdy nie zadziała samoczynnie na skutek jedynie komendy z aplikacji zewnętrznej.