Błąd „system niedostępny – radar” to dość powszechna sytuacja, z którą mogą zetknąć się użytkownicy samochodów wyposażonych w adaptacyjny tempomat (ACC), systemy awaryjnego hamowania czy inne technologie asystujące jazdę. Komunikat ten oznacza, że komputer pokładowy zarejestrował problem z najważniejszym czujnikiem wykorzystywanym do zliczania odległości i reagowania na inne pojazdy – radarem zamontowanym zazwyczaj w pasie przednim pojazdu. Najczęstszą przyczyną błędu jest zablokowanie lub zabrudzenie czujnika: warstwa błota, śniegu, lodu, a nawet owady, może doprowadzić do tego, że sygnał radarowy nie dociera prawidłowo do odbiornika. Podobny efekt daje nieprawidłowo założony grill, folia ochronna na zderzaku lub uszkodzenie lakieru w miejscu działania radaru. Do innych powodów należy uszkodzenie mechaniczne (np. po stłuczce), przesunięcie lub poluzowanie mocowania sensora oraz awaria okablowania, zwarcie na złączach czy problem z zasilaniem. W niektórych przypadkach radar zostaje wyłączony przez system po wykryciu niekompatybilnego oprogramowania czy błędów komunikacji na magistrali CAN. Po każdej wymianie zderzaka, naprawie blacharskiej lub uszkodzeniu przodu samochodu czujnik wymaga też ponownej kalibracji – jej brak skutkuje też pojawieniem się komunikatu o niedostępności systemu. W przypadku wyświetlenia tego błędu pierwszym krokiem powinno być oczyszczenie miejsca, gdzie znajduje się radar, przegląd kabli i wtyczek oraz kontrola komunikatów w komputerze diagnostycznym. Niekiedy wystarczy ponowne uruchomienie pojazdu; jeśli to nie pomaga, konieczna jest wizyta w serwisie, który przeprowadzi testy i ewentualną kalibrację. Ignorowanie tego typu błędu prowadzi do utraty działania kluczowych funkcji – tempomat adaptacyjny czy systemy bezpieczeństwa mogą przejść w tryb pasywny, co realnie zwiększa ryzyko na drodze.