Radar adaptacyjnego tempomatu (ACC) to jeden z najważniejszych czujników, decydujący o skutecznym i bezpiecznym działaniu tempomatu we współczesnych samochodach. Jego prawidłowe ustawienie względem osi auta zapewnia precyzyjne śledzenie pojazdów poprzedzających, poprawne reakcje na zmiany dystansu, a także spójność z innymi asystentami jazdy. Rozkalibrowanie radaru, które może nastąpić po drobnej kolizji, wymianie zderzaka, zawieszenia, zmianach felg czy nawet intensywnym myciu, prowadzi do szeregu typowych objawów. Po pierwsze, bardzo często na desce rozdzielczej pojawia się komunikat „Błąd ACC”, „Radar niedostępny”, „Wymagana kalibracja radaru/tempomatu”. Może dojść do losowego wyłączania tempomatu podczas jazdy, trudności w utrzymywaniu zadanej odległości od poprzednika, zbyt późnych lub za wczesnych reakcji na hamowanie innych pojazdów. Kierowcy odczuwają także opóźnione przyspieszanie, gwałtowne automatyczne dohamowania lub – co gorsza – sporadyczne hamowanie bez realnego zagrożenia. Inne symptomy to: nadmierna czułość na warunki pogodowe (np. radar traci działanie podczas deszczu, mgły, opadów śniegu), nieprawidłowe rozpoznawanie pojazdów jadących sąsiednimi pasami, układ „gubi” lub myli pojazdy na autostradzie. Po rozkalibrowaniu, niektóre systemy całkowicie blokują tempomat adaptacyjny i pozwalają korzystać tylko z klasycznej funkcji utrzymywania prędkości bez regulacji dystansu. Po każdym incydencie, jak wymiana zderzaka lub naprawa przodu, należy wykonać precyzyjną kalibrację radaru w serwisie, aby wyeliminować te objawy i przywrócić pełną funkcjonalność ACC.